Szukaj na tym blogu

niedziela, 15 maja 2011

Paczuszki z ciasta francuskiego z nutella i kakaowe ciastka z musli.



Mój Dave ma dzisiaj urodzinki. Goście byli przewidziani na dzisiaj, ale wczoraj okazało się, że przybędą Ci co dzisiaj nie mogli. Miałam mały dylemat, bo tort miał powstać dopiero wieczorem. Nie bardzo wiedziałam co wykabinować do kawki, tym bardziej, że czasu też nie miałam za dużo. Zrobiłam szybki przegląd lodówki i mojej magicznej szafki. Do wykorzystania miałam ciasto francuskie, nutellę, jesienne musli, płatki owsianę, brązowy cukier, powidła śliwkowe i suszoną żurawinę. Padło na paczuszki z powidłami i nutella i ciastka z musli. Wszystkim na szczęście smakowało, a rogaliki szczególnie podbiły wszystkich serca:)

Paczuszki:
ciasto francuskie( miałam kupne)
nutella
powidła śliwkowe
roztrzepane żółtko do posmarowania
brązowy cukier do posypania
cukrowe pisaki do ozdobienia
Ciasto tniemy na równe kwadraty, a każdy z nich na pół na trójkąty. Na połowę nakładamy łyżeczkę nutelli, na drugie pół po łyżecce powideł. Zawijamy tak aby powstały nam paczuszki:) Smarujemy roztrzepanym jajkiem i sypiemy cukrem. Pieczemy 15 min. w 200 stopniach C Po upieczeniu i wystygnięciu robimy wzorki pisakami cukrowymi. My z Olivcią zrobiłyśmy tzw. esy floresy:)

Kakaowe ciastka z musli:
185g roztopionego masła
1 szklanka musli
1 szklanka płatków owsianych
1/2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
70g brązowego cukru
1 łyzka kakao naturalnego
1 jajko
1/2 szklanki żurawiny
Jajko miksujemy z cukrem. Wlewamy roztopione i przestudzone masło. Nadal miksując dosypujemy resztę składników i miksujemy do połączenia składników. Łyżeczką nakładamy na blaszkę ciasto i spłaszczamy. Pieczemy 15 minut w 180 stopniach C. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz