Szukaj na tym blogu

wtorek, 2 sierpnia 2011

Serduszkowe bułeczki z konfiturą truskawkową:)


Wstałam dzisiaj skoro świt, wyprawiłam mojego Dave'a do pracy. Olinek powoli też się budziła, a za oknem zaczęło wychodzić słoneczko. Taki piękny dzień trzeba było wykorzystać, np. śniadankiem w ogrodzie." A na śniadanko co? ", zapytałam mojej córki. "Jak to co mamo,mleczne bułki z konfiturą!". A ponieważ jestem przewidującą mamą( ;D ) ciasto już dawno było zagniecione i powolutku sobie wyrastało. Bułeczki wyszły pulchne, rozpływające się w ustach, a konfitury pasowały do nich obłednie. Przepis na te słodkie cuda pochodzą z mojego ulubionego bloga Dorotus, jej przepisy nigdy nie zawodzą. W orginale są z masą orzechowo-cynamonową, my postawiłyśmy na truskawki:

Przepis na 6 większych bułeczek lub 8 mniejszych:

160 ml mleka
2,5 łyżki cukru
pół łyżeczki soli
1 jajko
2,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki roztopionego masła
7 g drożdży suchych (1 opakowanie)
konfitury truskawkowe
Wszystkie składniki umieścić w misce i wyrobić. Nie dosypywać więcej mąki, by ciasto nie było zbyt twarde. Wyrabiać długo, aż ciasto nie będzie lepkie, natomiast będzie sprężyste i będzie odchodzić od ręki. Uformować w kulę, przykryć  ręczniczkiem i pozostawić do podwojenia objętości w ciepłym miejscu(ok. 1 h). Po tym czasie ciasto podzielić na 6 równych części formując z nich kulki. Każdą część rozwałkować na placuszek. Na wierzchu posmarować konfiturą. Następnie zwinąć razem z nadzieniem, w taki sposób jak zwijamy naleśniki. Następnie naleśnik złożyć na pół. Ostrym nożem przeciąć go w połowie, pozostawiając nieprzecięte 2 cm od góry. Wywinąć na boki rozcięte części, by otrzymać kształt serca. Ułożyć na blaszce w sporych odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 15-17 minut. Wystudzić. Smacznego:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz