Szukaj na tym blogu

niedziela, 14 sierpnia 2011

Sernik po krakowsku:)

Ale nas wzięło na serniki:) Stwierdziliśmy, że to jakaś obsesja. Moglibyśmy je jeść i jeść i nigdy nam się nie nudzą. Tym razem postanowiłam upiec jego inną wariację, a nie po raz kolejny nasz ulubiony królewki. No i się nie zawiodłam. Przepis na ten sernik jest pyszny, w smaku przypomina tradycyjne, babcine serniki, takie jakie kojarzą nam się z dzieciństwem. Polecam ogromnie, mimo, że trzeba się trochę pobawić w zagniatanie, a potem wycinanie pasków z ciasta. Sernik pycha!!!:)
Składniki na kruche ciasto:

  • 250 g mąki


  • 100 g cukru pudru


  • 125 g masła


  • 8 g cukru waniliowego


  • 1 jajko

  • Wszystkie składniki łączymy razem i szybko zagniatamy ciasto. Wkładamy do lodówki na 1 godz. po tym czasie odcinamy 2/3, resztę chowamy spowrotem do lodówki, a z odciętej wylepiamy dno średniej wielkości foremkę. Nakłówamy widelcem i podpiekamy 10 min. w 180 stopniach C.


    Składniki na masę serową:
    • 1 kg twarogu (ja użyłam półtłustego)
    • 4 jaja
    • 100 g miękkiego masła
    • 250 g cukru
    • 3 łyżki cukru waniliowego
    • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
    • 100 g rodzynek
    • ulubiony aromat
    • żółtko do posmarowania pasków, roztrzepane
    Twaróg zemleć. Masło, 250 g cukru i cukier waniliowy utrzeć w osobnym naczyniu na krem. Ucierając, dodawać po 1 żółtku i części twarogu. Ucierać, aż składniki się połączą i masa będzie puszysta. Białka ubić na sztywno. Pianę wmieszać do masy serowej razem z mąką ziemniaczaną i rodzynkami. Można dodać ulubiony aromat.
    Podpieczony spód wyjąć z piekarnika. Wyłożyć na niego masę serową. Ciasto pozostałe w lodówce cienko rozwałkować i wykroić paski o szerokości 1 cm. Z pasków ułożyć na serniku kratkę, posmarować ją żółtkiem.
    Piec około 50 - 60 minut w temperaturze 170°C. Po ostudzeniu sernik można polać lukrem(sok z cytryny, 150g cukru pudru, 1 białko), ja roztopiłam parę kostek czekolady i polałam ją na wzór szachownicy. Smacznego:)!







    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz