Szukaj na tym blogu

sobota, 3 grudnia 2011

Tort czekoladowy:)

To tort urodzinowy mojej córci:) Okazał się wyjątkowo pyszny, a pomysł na niego wpadł mi do głowy niespodziewanie pewnego wieczoru:) Uwielbiam ciasta z budyniem i kremami karpatkowymi, dlatego postanowiłam połączyć biszkopt, nasze ukochane konfitury wiśniowe i krem budyniowy. Przepis łatwy i nie wymagający dużo czasu.

Składniki na biszkopt:
5 jajek
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki drobnego cukru
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej

Ubić białka na sztywno, pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier, cały czas ubijając dodawać żółtka. Na koniec dodać przesiane mąki i delikatnie wymieszać. Tortownicę (wymiary 20, 22 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, niczym nie smarować. Wlać ciasto i piec 30, 40 min. w temperaturze 160-170 stopni C ( do "suchego patyczka"). Po ubieczeniu całkowicie wystudzić, po wystygnięciu przekroić na trzy blaty.

Dodatkowo:
1 krem do karpatki( u mnie Gellwe)-robimy go po upieczeniu biszkoptu, według przepisu na opakowaniu. Ja pominełam utarcie kremu z margaryną, dodałam za to 2 łyżki naturalnego kakao.
kandyzowane wiśnie
kolorowy lukier w pisakach
różowe lentilki
duży słoik konfitur wiśniowych
czekoladowe listki

Polewa czekoladowa:
3 łyżki masła
3 łyżki mleka
3 łyżki kakao naturalnego
3/4 szklanki cukru pudru
Masło z mlekiem rozpuścić w garnuszku. Zdjąć z ognia i wymieszać dokładnie z cukrem i kakaem.
Wykonanie:
Pierwszy blat smarujemy konfiturami i zalewamy połową masy budyniowej. Przykrywamy drugim blatem i powtarzamy czynność. Ostatni blat zalewamy polewą kakaową(będzie gęsta dlatego łatwo będzie ja rozprowadzić) i chłodzimy minimum godzinę w lodówce.
Po schłodzeniu ozdabiamy według uznania, u nas było to ubustwiane przez Olivkę HELLO KITTY. Kontur rysunku, oczy i nos  wykonałam z lentilków, kokarda powstała z lukru i kandyzowanych wiśni. Smacznego:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz