Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 28 stycznia 2013

Szybkie ciasto z jabłkami i bakaliami (bez tłuszczu) :)

Pyszne, szybkie,wilgotne, miejscami chrupiące i aromatyczne. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się cudów. Po mini tartach bez tłuszczu, straciłam nadzieję, że coś bez dodatku masła może wyjść równie smaczne :) A jednak, zostałam zaskoczona, i to bardzo pozytywnie !!! Na pewno wam zasmakuje, bo po naszym już został pusty talerz :P Przepis znalazłam na stronie Ewy Wachowicz, lekko go zmodyfikowałam, i voila :D
Składniki na średniej wielkości tortownicę lub mniejszą blaszkę:
6 jabłek
2 szklanki bakalii ( u mnie orzechy włoskie i daktyle)
1 szklanka brązowego cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 duże jajka
2 szklanki mąki pszennej ( u mnie pełne ziarno)

Jabłka obieramy i kroimy w kostkę. Zasypujemy cukrem i bakaliami, dokładnie mieszamy i zostawiamy w chłodnym miejscu na ok. 30 min.(od czasu do czasu mieszając).  W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180st. . Mieszamy mąkę z proszkiem, w szklance bełtamy jajka (jak na jajecznicę). Wlewamy jajka do naszych jabłek i dokładnie mieszamy. Dodajemy mąkę z proszkiem, i wszystko dokładnie łączymy łyżką. Przekładamy do foremki i pieczemy ok 40min. w 180 st.C

 
 
 
SMACZNEGO !!! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz