Szukaj na tym blogu

piątek, 9 listopada 2012

Cynamonowe babeczki z jabłkami :)


Piekłam dziś szarlotkę, dla koleżanki mojej teściowej, na rodzinną uroczystość. No i , jak się domyślacie , zostało mi dość sporo obranych jabłek. Początkowo zaczęłyśmy z Olinkiem je sobie chrupać, ale nie dałyśmy rady. Szybka burza mózgów (nie lubię wyrzucać jedzenia), no i narodził się pomysł na babeczki z jabłkami. Miały być tradycyjne - waniliowe, ale sięgając po cukier, napatoczył mi się pod rękę cynamon. No i masz babo babki cynamonowe. Pyszne, kruche, wilgotne i cudownie pachnące cynamonem i pieczonymi jabłkami :))
Przepis na babeczki podstawowe pochodzi z blogu "Moje Wypieki".

Przepis na 12 babeczek:
130g miękkiego masła
3/4 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru (dałam brązowy)
2 jajka
łyżeczka cynamonu
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki masła
pokrojone w plasterki jabłka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę,proszek i cynamon przesiewamy przez sitko. Masło ucieramy na puszystą masę. Po kolei wrzucamy jajka i nadal ucieramy. Dodajemy mąkę z proszkiem i cynamonem, mleko, dokładnie mieszamy. Do foremki od muffinek, wkładamy papilotki, i rozkładamy po równo ciasto. Na wierzch układamy plasterki jabłka, delikatnie jego końce wciskając w ciasto. Pieczemy ok. 30min. w 180 st.C
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz