Szukaj na tym blogu

wtorek, 26 listopada 2013

Tęczowy tort waniliowo- czekoladowy:)

A to drugi urodzinowy tort, specjalny na przyjęcie dla dzieci. Miał być (jak to Olivka określiła) kwadratowo-okrągły. Czekoladowo- waniliowy, kolorowy, z żelkami, czekoladkami i żabami. Matko święta!!...pomyślałam sobie. Co za kombinacja, i zabrałam się do roboty. Tym razem żabki lukrowe są kupne, nie dałam rady zrobić ich sama, więc skorzystałam, z faktu, że teraz można sobie ułatwić życie w supermarkecie:P Cała reszta to efekt mojej dozgonnej miłości dla córki , i jej pomysłów:) Do tego przepisu potrzebne nam będą barwniki spożywcze, wystarczą dwa, chyba, że chcecie bardziej zaszaleć:P

 
Składniki na 2 kolorowe blaty biszkoptowe (o średnicy 20 - 22 cm):
  • 3 duże jajka
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 75 g mąki pszennej
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • barwniki spożywcze, w żelu/paście lub w proszku (ja użyłam w żelu)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąki wymieszać, przesiać.
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, ubijając po każdym dodaniu. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając.
Do masy jajecznej wsypać przesiane mąki. Delikatnie wmieszać do ciasta szpatułką, by składniki się połączyły, a piana nie opadła. 
Ciasto podzielić na pół, do każdej części dodać odrobinę wybranego barwnika, delikatnie wymieszać.
Dwie  formy o średnicy 20 - 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno), nie smarować boków. Delikatnie przełożyć do nich ciasto. Piec w temperaturze 160ºC przez około 20 - 22 minuty lub do tzw. suchego patyczka. Ja miałam jedną okrągłą, i jedną kwadratową formę. Biszkopty studzimy, i każdy kroimy na dwa blaty.

Krem waniliowy:
500g serka homogenizowanego waniliowego np. Danio
2 płaskie łyżki żelatyny rozpuszczone w niedużej ilości gorącego mleka
Ostudzoną i dokładnie rozpuszczoną żelatynę z mlekiem wlewamy do serka i miksujemy do połączenia.

Krem czekoladowy:
2 tabliczki mlecznej czekolady
500ml śmietany kremówki 30%
Śmietanę podgrzać w garnuszku, dodać drobno pokruszoną czekoladę, zdjąć z ognia i mieszać, aż czekolada całkowicie się rozpuści.
Wystudzić.
Dobrze schłodzić w lodówce.Wyjąć krem z lodówki i ubić na sztywno.
 
Dodatkowo:
poncz do nasączenia,
powidła śliwkowe,
kolorowe żelki,
starta czekolada, albo gotowe płatki czekoladowe 

Pierwszy kwadratowy blat nasączamy częścią ponczu( sok z 1 cytryny wymieszany z  szklanką wody). Kładziemy na niego połowę kremu waniliowego. Przykrywamy drugim kwadratowym, i robimy z nim to samo. Kładziemy na niego okrągły blat, smarujemy go powidłami, kładziemy 1/4 kremu czekoladowego. Przykrywamy drugim, okrągłym blatem. Resztą kremu czekoladowego smarujemy cały tort, tak aby go dokładnie przykryć. Sypiemy jego boki czekoladą i żelkami. Na wierzch kładziemy nasze ozdoby z cukru, i możemy posypać resztą żelków, i czekolady. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz