Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Babka czekoladowo-waniliowa z groszkami:)

Olivka obudziła mnie standardowo po 7 rano:) Kolejny dzień bez garowania w łóżku. Wczoraj miałam podobną pobudkę, dodatkowo z elementami specjalnymi( rozpacz, bo moje dziecko nie mogło znaleźć prezentów , ach ten zając porządnie przyłożył się do ich schowania:)) Dave nadal śpi smacznie,a my rządzimy skoro świt. Na śniadanko odgrzałyśmy sobie nasz świąteczny bigosik z borowikami, do tego ciepłe tosty z masełkiem czosnkowym:) Pychota. Skoro brzuszki się napełniły, mój łobuziak zajął się swoimi nowymi zdobyczami(cieszę się, że w tym roku zażyczyła sobie zestawy zrób to sam, zamiast kolejnych lalek), a ja wkroczyłam do kuchni. Dzisiaj jedziemy na obiad do moich rodziców, całe ciasto rozeszło sie już wczoraj, więc trzeba było coś wyczarować na deser. Coś szybkiego, niezawodnego, obowiązkowo z dodatkiem czekolady i coś co kojarzy się z Wielkanocą. Mam taki szybki przepis. To tradycyjna babka czekoladowo - waniliowa. Dzis urozmaiciłam ją groszkami czekoladowymi, którymi posypałam wierzch ciasta. Wyrosła wspaniale:) Polecam ten przepis gorąco, tym bardziej, że nie jest trudny, a przede wszystkim szybki.
Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
szklanka brązowego cukru
aromat waniliowy
225g miękkiego masła
4 duże jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół szklanki mleka
2 łyżki naturalnego kakao
garść groszków czekoladowych

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Masło utrzeć na gładką masę, dodać cukier i nadal ucierać. Stopniowo dodawać jajka, nie przerywając miksować. Cały czas ucierając dodawać powoli, na przemian mąkę(przesianą z proszkiem) i mleko. Zmisować tylko do wymieszania składników na wolnych obrotach. Ciasto podzielic na dwie części, do jednej dodac kakao i wymieszać. Foremkę keksową nasmarować masłem i obsypać kaszką manną lub bulką tartą. Przelewać ciasto na przemian, jasne i ciemne. Na końcu posypać wierzch groszkami czekoladowymi. Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 160 stopni C przez 60 minut( do suchego patyczka). Po upieczeniu można obsypać ją cukrem pudrem. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz