Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Wiosna, wiosna:)

Za oknem świeci słoneczko, czuć już zapach wiosny wszędzie gdzie się spojrzy. Właśnie zaprowadziłam Olivkę do szkoły, więc mam czas na....słodkie lenistwo. Obowiązkowo zaparzyłam kawkę i usiadłam z nią przed domkiem. Porządki świąteczne z grupsza są już zakończone:) Jeszcze tylko muszę się zdecydować co upiekę na Wielkanoc. Tradycyjnie mnie przypadają wypieki, bo ani moja mama, ani mama mojego Dave'a nie lubią tego robić. Myślałam o babce drożdzowej, sernikobrownies i pleśniaku, ale wczoraj natknęłam się na super przepis na kruche ciasto ze śliwką, posypane kruszonką i polane cytrynowym lukrem. Od razu mi sie spodobał. Raz,  uwielbiamy ciasta z owocami, a dwa, jeszcze bardziej przepadamy za kruszonką:)))) Zabrałam się zaraz za przetestowanie, i po dwóch godzinach rozkoszowaliśmy się prorodzinnie tą owocową słodkością. No i decyzja zapadła. Będzie wiosennie i owocowo. Zamiast śliwek wykorzystam wiśnie, które zaprawiałam z Olivką na zimę. Jeszcze dwa słoiczki się uchowały. Więc pieczemy kruche, sernikobrownies( sernik musi być- obowiązkowo) no i pleśniaczek z chrupiącą bezą:)) Na początek zamieszczam przepis na kruche ciasto, zdjęcia postaram się wkleić jeszcze dzisiaj . Życzę udanych wypieków , spróbujcie a upieczecie ten placuszek nie raz:)
Ciasto:
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
1/2 kostki masła
3/4 szklanki mleka
11/2 szklanki mąki( ja urzyłam pszenną pełnoziarnistą)
1 łyżka mąki ziemniaczanej albo proszku budyniowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kaszy mannej
parę kropelek aromatu cytrynowego
1/2 kg śliwek lub innych owoców(moga być mrożone lub z kompotu)
Kruszonka:
1/4 kostki masła
szklanka mąki
1/2 szklanki cukru
1 żółtko
( wszystkie składniki zagniatamy)
Lukier:
11/2 łyzeczki soku z cytryny
1/2 szklanki cukru pudru

Masło ucieramy z cukrem. Ucierając dodajemy po kolei jajka i nadal ucieramy. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem i mąką ziemniaczaną. Dolewamy mleko i nadal ucieramy. Na końcu wsypujemy kaszę manną i aromat cytrynowy. Mieszamy. Ciasto wylewamy na niedużą blaszkę lub tortownice o wymiarach 26 cm. Układamy owoce i posypujemy kruszonką. Pieczemy 40 min. w 180 stopniach C.
Smacznego:))))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz