Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 2 maja 2011

Tarta z jabłkami.

Okazała się idealna na naszą majówkę:) Nie za słodka, aromatyczna, pełna pachnących cynamonem jabłek. Mimo stołu zastawionego grilowanymi specjałami, każdy sięgnął po jej kawałek. Przepis jest z mojego ukochanego blogu, choć w orginale tarta jest z rabarbarem, ja miałam pod ręką jabuszka. I tak wyszła pyszna. Polecam:)

Ciasto:
225 g mąki pszennej
110 g masła
szczypta soli
kilka łyżek zimnej wody( ja dałam 3)
Wszystkie składniki zagnieść, podzielić na dwie części( jedną trochę większą), owinąć folią i schłodzić przez pół godziny w lodówce.

Ponadto:
3 jabłka obrane i pokrojone w dzwoneczki
małą filiżankę brązowego cukru
2 płaskie łyżeczki cynamonu
Wszystko razem wymieszać.
Po schłodzeniu ciasta, każdą z jego części rozwałkować, jedną wyłożyć dno tortownicy,zaginając jej brzegi na ścianki. Na nią wysypać nasze owoce. Przykryć drugą, rozwałkowaną na okrąg połówką ciasta( tą mniejszą). Na jej środku można wyciąć parę otworków, aby z jabłek wyparował nadmiar soków. Piec 40 min. w temperaturze v180 stopni C. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz