Szukaj na tym blogu

środa, 25 kwietnia 2012

Pizzzzzzzzza :D


Generalnie  nie jestem za jedzeniem fastfood'ów. Najchętniej karmiłabym moją rodzinką samymi zdrowymi warzywkami i owocami. Cuż Dave i Olivka nie podzielają mojej miłości do zdrowej żywności. Jeżeli robię wyjątek, to jest to pizza, domowej produkcji, gdzie przemycam zdrowe akcenty, przed nieuwagą domowników:) Dziś mamy wyjątkowy dzień dla naszej rodziny. Coś się skończyło, żeby mogło zacząć się coś nowego, i mamy nadzieję lepszego. Dlatego świętujemy. Szef kuchni jako danie dnia poleca:
PIZZA ala Mariolla(mój pseudonim domowy, lepsze to niż Marycha- jak wołano na mnie rok temu:)).


Składniki na spód:
3,5 szklanki mąki pszennej (dałam z pełnego ziarna)
1,5 szklanki wody w temp.pokojowej
14 g drożdży suchych
1 łyżka oliwy z oliwek
1,5 łyżeczki soli
1,5 łyżeczki ziół prowansalskich

Mąkę wymieszaj z drożdżami i przyprawami. Dolej do mieszanki wodę z oliwą i wyrób dokładnie ciasto. Przykryj ściereczką, i odstaw w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Po tym czasie rozwałkuj ciasto, na podsypanej mąką stolnicy. Posmaruj sosem i dodaj swoje ulubione dodatki:) Smacznego!:)
My dodaliśmy kabanosy pepperoni, czerwoną cebulę, czosnek, 10dag sera gouda, 10dag sera parmezan. Sos zrobiliśmy z zmiksowanych pomidorów z puszki(bez skórki), doprawionych bazylią i ziołami prowansalskimi.








SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz