Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 29 października 2012

Tort czekoladowo - waniliowy z migdałami :)

I już mamy październik. Dla naszej rodziny, to miesiąc urodzin. Na początku miesiąca świętowałam Ja, teraz przyszedł czas na mojego tatę. Tata nie jest zwolennikiem wydziwadeł, dla niego tort musi być słodki, musi mieć biszkopt, a w kremie nie może czuć masła. Dlatego ten przepis wydawał mi się idealny. Tort jest puszysty, mięciutki, krem budyniowy świetnie komponuje się z smakiem kakao i migdałów. Polecam, nie tylko na urodziny :)

BISZKOPT KAKAOWY ( z przepisu Dorotus- blog Moje Wypieki):
5 jajek
3/4 szklanki cukru
2/3 szklanki mąki pszennej
1/3 szklanki kakao
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę i kakao wymieszać, przesiać.
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, ubijając po każdym dodaniu. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając.
Do masy jajecznej wsypać suche składniki. Delikatnie wmieszać do ciasta, by składniki się połączyły, najlepiej szpatułką, ciasto nie straci na swojej puszystości.
Tortownicę o średnicy 20 - 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno), nie smarować boków. Delikatnie przełożyć ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC przez około 35 - 40 minut lub do tzw. suchego patyczka.
Ciasto studzić, przy lekko uchylonym piekarniku.
Wystudzony, przekroić na 3 - 4 blaty.

Użyłam kremu budyniowego gotowego z paczki (Dr Oetker), ponadto słoiczek konfitur pożeczkowych, i 150g podprażonych, i wystudzonych wcześniej na suchej patelni, płatków migdałów, oraz nutelle do posmarowania wierzchu tortu.
Pierwszy blat smarujemy połową konfitur, i wykładamy na nie połowę kremu budyniowego. Przykrywamy drugim blatem. Postępujemy z nim tak samo jak z pierwszym, i przykrywamy go ostatnim. Boki i wierzch tortu posmarowałam nutellą ( zurzyłam mały słoiczek), i posypałam podprażonymi migdałami. Chłodziłam całą noc w lodówce. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz