Szukaj na tym blogu

czwartek, 30 stycznia 2014

Waniliowo kakaowa baba gotowana:D



Rewelacyjna, aromatyczna , no i bez pieczenia. Nie wierzyłam ,że coś z tego będzie, a tu taka baba :D  O babce gotowanej słyszałam nie raz, ale szczerze powiem obawiałam się tego przepisu. Wydawało mi się, że to jakoś chyba nie zadziała, i nie będzie przypominało ciasta. A tu...niespodzianka. I nie obawiajcie się, wcale nie trzeba specjalnych kamionkowych naczyń, czy foremek. mi się udało ze zwykłą foremką na babkę, i dużym garnkiem z pokrywką;) Przepis z blogu "Moje wypieki", delikatnie przeze mnie zmieniony.


Składniki:

  • 250 g masła
  • 5 dużych jajek lub 6 małych
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 2 budynie waniliowe bez cukru, dwa budynie kakaowe bez cukru
  • pół szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąkę pszenną, proszek do pieczenia, sól - przesiać, odłożyć.

W misce utrzeć masło z cukrem do otrzymania jasnej i puszystej masy. Wbijać jajka, jedno po drugim, miksując do połączenia się składników po każdym dodaniu.Wsypać przesianą mąkę z proszkiem i solą, i wymieszać szpatułką. Podzielić ciasto na dwie równe części, jedną połączyć mikserem z waniliowymi budyniami, drugą z kakaowymi. Formę do babki gotowanej* wysmarować masłem, oprószyć mąką, (jeżeli takiej nie mamy bierzemy zwykłą).Przelać do niej najpierw jasne ciasto, potem ciemne, wyrównać. Szczelnie zamknąć formę (zwykłą szczelnie przykryć folią aluminiową i zabezpieczyć gumką recepturką, tak aby nic nie mogło dostać się do środka).

Formę wstawić do dużego garnka z wrzącą wodą (woda powinna sięgać do 3/4 wysokości formy), przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu 1 godzinę 10 minut. Po tym czasie zdjąć z garnka pokrywkę, otworzyć formę z babką i pozostawić w tej wodzie na 10 minut.

Po tym czasie wyjąć formę z ugotowaną babką na blat, całkowicie przestudzić, przełożyć na talerz.

Po wystudzeniu polać lukrem lub polewą czekoladową. Smacznego:)




1 komentarz:

  1. Ja już nie pamiętam kiedy ostatni raz używałam prodiża. Nawet pewnie już go nie mam , ale zerknę przy okazji. Jeżeli mam zamiar robić coś nagle to bardzo chętnie wykonuję dania z przepisów https://basiazsercem.pl/ gdyż moim zdaniem wychodzą jak dla mnie bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń