Szukaj na tym blogu

sobota, 17 marca 2012

Kruche ciasteczka z marmoladą :D


Pyszne, kruche i aromatyczne. Idealne jako dodatek do po południowej kawki:) Oliwce bardzo smakowały i już zapowiedziała, że mają pojawiać się częściej. Przepis zaczerpnięty z blogu Dorotus. Jedyną zmianą, jaką wprowadziłyśmy, to ich strona wizualna. W oryginale, ciasto wyciskane jest szprycą (bardzo przypominają tradycyjne ciasteczka z marmoladą, jakie jadło się w dzieciństwie), my z Oliwką ( z braku odpowiedniej końcówki), formowałyśmy ciasteczka ręcznie:)

Składniki na ok. 40 ciasteczek:
  • 220g masła w temperaturze pokojowej
  • 100g cukru
  • 2 żółtka
  • 300g mąki pszennej
  • 50g mąki ziemniaczanej( ja dałam proszek budyniowy waniliowy)
  • szczypta soli
  • marmolada lub dżem
Masło umieścić w misie miksera i zmiksować na jasną, puszystą masę. Dodawać cukier, cały czas ucierając. Dodać żółtka, zmiksować.Do masy maślanej dodać mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną, sól i zmiksować na gładką masę. Łyżeczką formować kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczać ręką. W środku ciasteczka zrobić wgłębienie i położyć pół łyżeczki marmolady. Układać na blaszce w niedużych odstępach. Piec 12min. w 180st C. Smacznego:)




2 komentarze:

  1. Łatwo zgadnąć, jaka jest ich potoczna nazwa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma chyba lepszych ciastek i te akurat kojarzą mi się przede wszystkim z młodością. Fajnie, że można je w bardzo prosty sposób zrobić, bo ja jak i cała moja rodzina je lubi. Mączne przepisy zazwyczaj biorę z https://basiazsercem.pl/ i to właśnie w tym miejscu przede wszystkim czerpię inspirację.

    OdpowiedzUsuń