Szukaj na tym blogu

sobota, 17 marca 2012

Sernik z kruszonką kakaową i wiśniami :D


Nie jestem w stanie zliczyć ile przepisów na sernika przetestowałam ja i mój kochany piekarnik. Od przepisów rodzinnych, po te wyszukane w internecie i gazetach. Oczywiście tylko parę z nich zawojowało naszą rodzinę, na tyle, żeby do nich wracać. Nigdy jednak nie uzyskałam w jednej blaszce, wszystkiego tego co najbardziej lubimy. Wczoraj przysiadłam do mojego magicznego zeszytu, i zaczęła się burza mózgu:) Takim oto cudem powstał mix, wszystkich moich ulubionych przepisów, plus odrobina inwencji twórczej, mojej skromnej osoby:P Przedstawiłam przepis, który dla mojej zwariowanej rodziny jest kwint esencją tego co tygryski lubią najbardziej:D

Kruszonka:
1 szklanka mąki pszennej
1 żółtko
1/4 kostki masła
1/4 szklanki cukru
1/4 szklanki słodkiego kakao w granulkach
Wszystkie składniki rozetrzeć ręcznie, do uzyskania grudek, czyli naszej kakaowej kruszonki.

Masa serowa:
800g mielonego twarogu (chudy lub półtłusty)
150g cukru
1 cukier waniliowy
4 jajka
4 łyżki mąki kukurydzanej (można użyć mączki ziemniaczanej)
2 łyżki soku z cytryny
dodatkowo słoik wydrylowanych wiśni

Twaróg wymieszać z cukrami i mąką kukurydzaną, na niskich obrotach miksera. Miksując wbijać kolejno jajka. Dodać sok z cytryny. Zamieszać. Wyłożyć dno tortownicy papierem do pieczenia, na spód wysypać połowę kakaowej kruszonki. Lekko ją ugnieść, wysypać na nie wydrylowane wiśnie (odcedzone z soku). Na owoce wylać masę serową. Na wierzch wysypać resztę kruszonki. Piec ok.45min w 180st. C
Po wyłączeniu piekarnika, uchylić drzwiczki i pozostawić ciasto przez 15 min. Smacznego:)




1 komentarz:

  1. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :). Sernik to jedne z moich ulubionych ciast. Ostatnio robiłem warstwowy sernik czekoladowy wg przepisu podanego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Trochę się napracowałem nad tym ciastem ale efekt przerósł moje oczekiwania. Polecam wypróbować też ten czekoladowy sernik.

    OdpowiedzUsuń