Szukaj na tym blogu

piątek, 1 czerwca 2012

Razowe ciasteczka owsiane:))



Uwielbiamy wszelkiego rodzaju ciastka z płatkami owsianymi, musli i bakaliami. Mój zeszyt pęka od podobnych przepisów, jednak jak tylko widzę, taki, którego jeszcze nie mam od razu go zapisuję i testujemy z Olivką. Najfajniejsze jest to, że dowolnie można zmieniać zestawy dodatków. Raz mamy ochotę na więcej czekolady, innym razem dodajemy mnóstwo orzechów i żurawiny. Ten przepis pochodzi z blogu Dorotus. Spodobał mi się ze względu, na dużą ilość czekolady w ciasteczkach, a i zdjęcia wyglądały bardzo zachęcająco. Ciasteczka wyszły przeeeeeeepyszne, aromatyczne, chrupiące z wierzchu, i mięciutkie w środku. Zdecydowanie jedne z najlepszych jakie piekłyśmy:)))

Składniki na około 25 - 30 ciastek:
  • 120 g miękkiego masła
  • 70 g jasnego brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 100 g płatków owsianych
  • 140 g mąki razowej (u mnie żytnia pełno ziarnista)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g czekolady, posiekanej lub groszków czekoladowych ( ja dałam 150g i 100g orzeszków i rodzynek)
Masło utrzeć z cukrem przy pomocy miksera. Dodać jajko, dalej ucierając. Wsypać resztę składników, wymieszać.
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Układać na blaszce wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Spłaszczyć łyżką.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 minut, aż zaczną się lekko brązowić.
Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz