Szukaj na tym blogu

piątek, 1 marca 2013

Wielkanocna Twarogowa Babka cytrynowa :)


Zaczynamy testować przepisy na Wielkanoc :) Trudno uwierzyć, ale to już za 4 tygodnie. Jeżeli chodzi o babki, to nikt z mojej rodzinki , nie był jej wielbicielem. Dave uważał, że za suche. Olivka, ze ciasto musi być z czekoladą. A ja wolałam coś bardziej z charakterem. Babka to był dla mnie kawałek suchego ciasta, wolałam ułamać sobie kawałek czekolady :P Jednak na Wielkanoc Babka musi być. No więc przesiedziałam wczoraj w internecie w poszukiwaniu czegoś co nas zadowoli. Na blogu "Kuchnia Agaty" znalazłam przepis, który bardzo mnie zainteresował, z prostego powodu - dodatku twarożku (love it!). Przepis, po wprowadzeniu drobnych zmian, okazał się rewelacyjny!!! Babka pyszna, lekko wilgotna, aromatyczna. Pyszna:) Pierwszy raz się nią tak zajadałam. Nawet Dave z Olinkiem dali się skusić, i pochwalili. Polecam gorąco!

Składniki :
300g mąki pszennej
200g cukru
2 serki Danio waniliowe (lub inne tego typu)
200g masła
4duże jajka (żółtka i białka osobno)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
sok z 1 cytryny
cukier puder do posypania lub roztopiona czekolada do polania

Żółtka zmiksuj z cukrem na puszystą masę, dodaj miękkie masło, twarożek, sól, i całość zmiksuj. Mąkę wymieszaj z proszkiem, przesiej i dodaj do ciasta. Wlej sok z 1 cytryny i dokładnie wymieszaj . Białka ubij na sztywno, dodaj do masy i delikatnie połącz całość. Przełóż do wysmarowanej, i posypanej bułką tartą, foremki. Wstaw do nagrzanego piekarnika do 180stC, i piecz około 1h. Do tzw. suchego patyczka. Ostudzoną babkę posyp cukrem pudrem, lub polej roztopioną czekoladą. Smacznego!:)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz